Zijn er docenten die positieve of negatieve ervaringen met stichting leerKRACHT op hun eigen school willen delen?



468

4 Antwoorden


  • Hallo Jens, ik werk op UniC en wij werken al een aantal jaren met leerKRACHT. Wij zijn er zeer enthousiast over; het eigenaarschap en de veranderkracht van ons team is duidelijk toegenomen en onze samenwerking is verbeterd. indien gewenst kun je een keer contact opnemen.
    15 jan. 2019
    • Bedankt voor de uitnodiging! Wij zijn laatst bij een andere school langs geweest om ermee kennis te maken en dat was een goede indruk die ik ervan kreeg. Ik was heel erg benieuwd naar andere ervaringen dus bedankt voor de informatie. Mochten wij met een aantal docenten meerdere keukens willen bekijken, dan hoor je van mij!
      21 jan. 2019
  • Hallo Jens, Ik kreeg deze vraag doorgestuurd dus vind het wel zo netjes om toch te antwoorden, ondanks dat ik een collega ben van Nico en hij ook antwoord geeft. Ik werk dus ook op UniC en ben als laatste groep docenten daar geïntroduceerd met de methode van stichting leerKRACHT. Ik vond het leuk om te zien hoe de bovenbouwcollega's een andere cultuur kregen, waarin goed werd doorgepakt over grote thema's in kleine groepjes (sprintgroepjes) die vervolgens aan elkaar gingen presenteren. Ik was dan ook blij toen wij ook begonnen. Tijdens het traject vond ik soms trainingen te lang, dan wilde je je tijd liever ergens anders aan besteden en dan wilde je een training graag inkorten. Achteraf gezien ben ik van mening dat het juist goed is geweest, maar soms moet je dus wel ruimte hebben om iets goed aan te leren, voordat je goed met de veranderkracht aan de slag kan. Ik ben vooral blij met de overzichtelijke bordsessies. Ze worden zelfs met leerlingen uitgevoerd en dat is erg leuk. Bij elkaar op lesbezoek gaan, vind ik heel belangrijk en heel leerzaam, maar maak ik eigenlijk te weinig tijd voor. De derde pijler: gemeenschappelijk lesontwerp, gebruiken wij in het team niet zoals leerKRACHT hem heeft bedoeld: een les van de één samen ontwerpen. Ik merk dat ik dat vaak lastig vind, om buiten de sectie mee te denken over de vorm/inhoud van de les van een andere collega. We maken wel samen lessen voor projecten/mentoruren etc. Waar in mentoruren dus de bordsessie terugkomt. Ook net als Nico nodig ik je graag uit om een keer langs te komen als je vragen hebt.
    16 jan. 2019
    • Dankjewel voor de aanvullende informatie! Goed om te horen dat het heel belangrijk is om het de tijd te geven en er energie in te steken. Bij ons op school bestaat soms de neiging om ergens in te springen en meteen resultaten te verwachten.
      21 jan. 2019